WYCIECZKA KLAS III DO BIZONLANDII-BOCHNI I KRAKOWA

Dnia 8-9 czerwca 2015 r. uczniowie klas III ze Szkoły Podstawowej nr 2 we Włodawie pojechali na dwudniową wycieczkę. Na początku odwiedziliśmy Kurozwęki. Zwiedzając zabytkowe wnętrza z XIV wieku pałacu poczuliśmy się jak w bajce. Pani przewodnik zapoznała nas z historią pałacu rodziny Popielów. Największe wrażenie zrobiły na dzieciach ciemne podziemia i sala tortur. Ogromną radość sprawiła wszystkim przejażdżka wozem ,,Safari bizon” na łąki, gdzie pasły się bizony i ich potomstwo.

Następnie udaliśmy się do kopalni soli w Bochni. Przygodę rozpoczęliśmy od zjazdu pod ziemię ciemnym, wilgotnym szybem Campi. Na dole czekała na nas kolejka, która jechała dość szybko i sprawiła nam wielką przyjemność. Zwiedzanie miało charakter tajemniczej podróży w czasie przez historię soli, która rozpoczyna się w epoce panowania księcia Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Przewodnikom pomagali polscy królowie, żupnicy genueńscy, a także duch cystersa-mnicha, z którego zakonem wiąże się powstanie kopalni w Bochni. Ta najstarsza polska kopalnia soli zyskała zupełnie nowe oblicze dzięki multimedialnej trasie turystycznej. Za pomocą holograficznych i interaktywnych inscenizacji oraz przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze, zwyczaje górnicze. W pamięci zwiedzających na długo pozostaną prezentacje obrazujące dawny system wentylacji, systemy transportowe, pracę wypalaczy metanu, jak również zalanie wodą podziemnych chodników. Pełni wrażeń udaliśmy się na nocleg w podziemiach. Spaliśmy w 150 osobowej sali na piętrowych łóżkach! Była też ogromna zjeżdżalnia, boisko sportowe, dyskoteka do 24.00 oraz sklepy i gastronomia.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedzaliśmy dawną stolicę z przewodnikiem, który pokazał nam m. in.: Pomnik Grunwaldzki, Barbakan, Bramę Floriańską. Spacerując po Rynku dotarliśmy pod Kościół Mariacki, gdzie wysłuchaliśmy hejnału z wieży, a trębacz do nas pomachał na pożegnanie. Odwiedziliśmy również w Sukiennice, gdzie mogliśmy kupić sobie pamiątki z Krakowa. Następnie udaliśmy się na Wawel. Zwiedziliśmy Katedrę , w podziemiach: krypty wieszczów i zasłużonych , groby królewskie. Krętymi schodami wspięliśmy się, żeby zobaczyć i dotknąć Dzwonu Zygmunta. Na koniec było spotkanie z Wawelskim Smokiem i pamiątkowe zdjęcia.

W naszej bardzo udanej wycieczce brali udział także Rodzice, którym serdecznie dziękujemy za pomoc oraz miłą, serdeczną atmosferę.

Bożena Nilipiuk

ZACHĘCAMY DO OBEJRZENIA GALERII ZE ZDJĘCIAMI Z TEGO WYDARZENIA:

wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw1_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw2_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw3_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw4_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw5_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw6_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw7_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw8_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw9_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw10_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw11_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw12_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw13_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw14_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw15_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw16_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw17_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw18_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw19_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw20_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw21_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw22_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw23_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw24_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw25_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw26_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw27_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw28_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw29_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw30_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw31_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw32_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw33_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw34_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw35_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw36_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw37_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw38_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw39_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw40_small.jpg
wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw41_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw42_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw43_small.jpg wycieczkaklasiiibizonlandiabochniakrakw44_small.jpg